Czym jest algorytm przyszłości?


To projekt dedykowany dla szkół podstawowych podczas którego chcemy poszerzyć wiedzę uczniów dotyczącą robotyki oraz programowania, ich umiejętności, a także zarazić ich pasją do programowania.

1. Programowanie, czyli nie taki diabeł straszny

Czym właściwie jest programowanie i dlaczego nie jest zarezerwowane tylko dla programistów? Sprawdź, co mówi nauka o roli programowania w klasach 1–3 i jak wprowadzać je już od najmłodszych lat.

2. Programowanie Unplugged – niezbędny wstęp programistki i programistki

Kodowanie bez komputera? Jak najbardziej! Dowiedz się, dlaczego warto zaczynać od zajęć unplugged i co dzieci zyskują dzięki takim aktywnościom.

3. Umiejętności, których uczymy, żeby programować

Programowanie to nie tylko technika, ale i zestaw kluczowych kompetencji. Zobacz, jakie umiejętności rozwijają dzieci podczas nauki programowania i jaka jest w tym rola nauczyciela.

4. 4 kroki do rozwiązania problemu

Jak uczymy dzieci logicznego myślenia i rozwiązywania problemów? Poznaj prostą metodykę czterech kroków, która pomaga młodym uczniom podejść do zadań jak prawdziwi programiści i inżynierowie.

5. Pojęciowy zawrót głowy, czyli o pętlach, algorytmach, warunkach

Jak wytłumaczyć dzieciom, czym są algorytmy, pętle i warunki? W tym odcinku pokazujemy, jak przekładać złożone pojęcia na proste, codzienne sytuacje.

6. Tropienie robaków, czyli o tropieniu błędów (debugowaniu)

Błędy są naturalne – także w programowaniu! Dowiedz się, jak uczyć dzieci skutecznego debugowania i dlaczego warto celebrować momenty, gdy coś nie działa.

7. Programowanie na ekranie i w plenerze

Jakie narzędzia i roboty warto wykorzystać w klasach 1–3? Przegląd sprawdzonych rozwiązań ekranowych i sprzętowych oraz ich zalety i ograniczenia.

8. Podsumowanie: Zawody przyszłości i dziewczyny w technologii

Dlaczego warto uczyć programowania już w edukacji wczesnoszkolnej? Spójrzmy na kompetencje przyszłości i rolę dziewczynek w świecie nowych technologii.

Finansowanie

Projekt finansowany w ramach programu Ministerstwa Edukacji i Nauki "Społeczna Odpowiedzialność Nauki II".
Algorytm przyszłości
Dane podstawowe:

Nazwa projektu: "Algorytm przyszłości - robotyka i programowanie dla szkół podstawowych". 
Kierownik projektu: dr Mariola Kinal
Okres realizacji:
01.09.2023-31.08.2025

Instytucja finansująca:

Ministerstwo Edukacji i Nauki RP
Nazwa programu: "Społeczna Odpowiedzialność Nauki II"
Wartość projektu:
147 000 PLN
Wartość dofinansowania:
132 000 PLN

MEiN


Działania realizowane
w ramach projektu:

1. Przeprowadzenie zajęć z robotyki i programowania w przynajmniej 10 szkołach na terenie województwa podkarpackiego, w klasach I-III szkoły podstawowej.
2. Przeprowadzenie seminarium naukowego dla nauczycieli, studentów i dyrektorów, którego tematyka dotyczyć będzie nowych mediów w edukacji.
3. Popularyzacja wiedzy z zakresu robotyki i programowania: wydanie monografii naukowej; udostępnienie wykładu na temat metodyki prowadzenia zajęć z robotyki oraz udostępnienie skryptu zawierającego scenariusze z zajęć z programowania i robotyki. 

Stowarzyszenie Naukowe
Stowarzyszenie Naukowe
Przestrzeń Społeczna i Środowisko

Stowarzyszenie jest organizacją non-profit, której celem jest poszerzanie wiedzy z zakresu nauk społecznych i humanistycznych. Świadczy usługi na rzecz nauki i rynku interaktywnego. 

Kontakt

Email

mkinal@algorytmprzyszlosci.pl

Adres

ul. Miejska 106F
35-317 Rzeszów

© Copyright 2023-2024 Stowarzyszenie Naukowe Przestrzeń Społeczna i Środowisko - All Rights Reserved
Powstanie strony www sfinansowano w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki II, na podstawie umowy nr POPUL/SN/0316/2023/01 z dnia 04.08.2023, w ramach zadania 1, w kwocie 15 000 PLN.