To projekt dedykowany dla szkół podstawowych podczas którego chcemy poszerzyć wiedzę uczniów dotyczącą robotyki oraz programowania, ich umiejętności, a także zarazić ich pasją do programowania.
Czym właściwie jest programowanie i dlaczego nie jest zarezerwowane tylko dla programistów? Sprawdź, co mówi nauka o roli programowania w klasach 1–3 i jak wprowadzać je już od najmłodszych lat.
Kodowanie bez komputera? Jak najbardziej! Dowiedz się, dlaczego warto zaczynać od zajęć unplugged i co dzieci zyskują dzięki takim aktywnościom.
Programowanie to nie tylko technika, ale i zestaw kluczowych kompetencji. Zobacz, jakie umiejętności rozwijają dzieci podczas nauki programowania i jaka jest w tym rola nauczyciela.
Jak uczymy dzieci logicznego myślenia i rozwiązywania problemów? Poznaj prostą metodykę czterech kroków, która pomaga młodym uczniom podejść do zadań jak prawdziwi programiści i inżynierowie.
Jak wytłumaczyć dzieciom, czym są algorytmy, pętle i warunki? W tym odcinku pokazujemy, jak przekładać złożone pojęcia na proste, codzienne sytuacje.
Błędy są naturalne – także w programowaniu! Dowiedz się, jak uczyć dzieci skutecznego debugowania i dlaczego warto celebrować momenty, gdy coś nie działa.
Jakie narzędzia i roboty warto wykorzystać w klasach 1–3? Przegląd sprawdzonych rozwiązań ekranowych i sprzętowych oraz ich zalety i ograniczenia.
Dlaczego warto uczyć programowania już w edukacji wczesnoszkolnej? Spójrzmy na kompetencje przyszłości i rolę dziewczynek w świecie nowych technologii.
Nazwa projektu: "Algorytm przyszłości - robotyka i programowanie dla szkół podstawowych".
Kierownik projektu: dr Mariola Kinal
Okres realizacji:
01.09.2023-31.08.2025
Ministerstwo Edukacji i Nauki RP
Nazwa programu: "Społeczna Odpowiedzialność Nauki II"
Wartość projektu:
147 000 PLN
Wartość dofinansowania:
132 000 PLN
1. Przeprowadzenie zajęć z robotyki i programowania w przynajmniej 10 szkołach na terenie województwa podkarpackiego, w klasach I-III szkoły podstawowej.
2. Przeprowadzenie seminarium naukowego dla nauczycieli, studentów i dyrektorów, którego tematyka dotyczyć będzie nowych mediów w edukacji.
3. Popularyzacja wiedzy z zakresu robotyki i programowania: wydanie monografii naukowej; udostępnienie wykładu na temat metodyki prowadzenia zajęć z robotyki oraz udostępnienie skryptu zawierającego scenariusze z zajęć z programowania i robotyki.
Stowarzyszenie jest organizacją non-profit, której celem jest poszerzanie wiedzy z zakresu nauk społecznych i humanistycznych. Świadczy usługi na rzecz nauki i rynku interaktywnego.
ul. Miejska 106F
35-317 Rzeszów